ביקור רופא – מה זה ומתי נפנה לשם

אחד השירותים החשובים ביותר בתחום הרפואה הציבורית בישראל, הוא שירות ביקור רופא. שירות זה קיים בשורה של ערים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת.

מרפאות ביקור רופא מאפשר לנו במקרי חירום במקום להגיע אל חדר המיון בבית החולים, להגיע אל המרפאה ולקבל שם את הטיפול הנדרש. בין אם מדובר בבדיקות רופאים, צילומים, עירוי, ספירות דם, אק"ג או כל דבר אחר. צריך לומר חלק מהמרפאות כוללות את כל השירותים, חלק מהמרפאות כוללות את מרבית השירותים, אך לא את כולם.

הרעיון הוא, אם נניח אנחנו מתגוררים ביישוב שאין בו בית חולים, אז לא נצטרך לנסוע אל יישוב אחר בשביל לקבל שירות ואם אנחנו מתגוררים ביישוב שכן יש בו בית חולים, אנחנו יכולים לחסוך הרבה זמן וטרחה, במקום ללכת לחדר מיון ולחכות שם, פשוט אפשר ללכת לביקור רופא ולקבל את הטיפול שאנחנו צריכים. במידה ויהיה צורך, ישלחו אותנו לבית חולים.

מה זה המיזם הזה?

ביקור רופא הוא שירות פרטי ועל כן הוא עולה כסף, הוא מתאים לכל החברי הקופות (להבדיל משירות נטלי או חברות דומות אשר מיועד למנויים),, ומלבד מרפאות כלליות, הרי שהחברה מספקת גם שירות רופאים עד הבית, מכוני רפואה מיוחדים, מוקד טלפוני שפעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, וכן מרפאה מיוחדת עבור חיילים. בסך הכל, החברה מעסיקה למעלה 350 רופאים בפריסה ארצית, בכל התחומים.

כאמור, אם אנחנו זקוקים לטיפול רפואי באופן מיידי, הרי שאנחנו יכולים לפנות אל ביקור רופא ולקבל את כל השירותים הנדרשים, בצורה הכי מקצועית והכי טובה שיש, מבלי שנידרש לבזבז את זמננו על ביקור בחדר מיון.

זה נכון עבור טיפולים ודברים קטנים וזה נכון גם עבור דברים דחופים ומשמעותיים.