רפואה דחופה בקופות החולים – מה זה אומר בעצם?

קופות חולים בישראל, כידוע, מספקות מגוון שירותי רפואה דחופה לכל הגילאים, בכל המצבים. השירותים מתחלקים בעיקרון ל-2-3 קבוצות עיקריות: טיפול לאורך זמן כתוצאה ממום בלידה, מחלה, חבלה, תהליך התפתחות, זיקנה או כל מכל סיבה אחרת, טיפול מניעתי בשביל למנוע מחלות או כל דבר אחר שעלול להתרחש בעתיד, וכן מה שמכונה רפואה דחופה.

רפואה דחופה בקופות חולים, היא למעשה פעולות רפואיות מסוימות שאפשר להגיע אל המרפאה ולקבל אותן, ללא תור, כאשר מדובר על מקרי חירום, מה שמכונה גם עזרה ראשונה. צריך להדגיש, הרבה פעמים כאשר מטופל יגיע לצורך טיפול ברפואה דחופה, הוא יקבל טיפול ראשוני לייצוב המצב, ולאחר מכן הוא יופנה לבית חולים להמשך הטיפול. 

מה ההגדרה של רפואה דחופה ואיך אפשר לקבל עזרה בקופות חולים

רפואה דחופה בגדול, נועדה לענות על מקרי חירום מסוגים שונים. החל ממקרים של התקף לב, אובדן הכרה, התייבשות, התעלפות, פגיעה מבעלי חיים, חניקה ועוד. למעשה כל מקרה שדורש טיפול מיידי, ללא דחייה, בין אם זה כתוצאה מתאונה, חבלה, אירוע טבעי או כל אירוע אחר (כולל אירועים רבי נפגעים). מן הסתם, כל אחד מאיתנו, בכל גיל, עלול למצוא את עצמו במצב כזה.

קופות חולים מפעילות מרפאות של רפואה דחופה, אלה מרפאות שפתוחות 24 שעות, 7 ימים בשבוע, הן כוללות צוותים רפואיים וציוד מתאים. כמו כן, מדובר על מרפאות שהן נגישות לתחבורה, ובמקרים מסוימים אפילו למנחת מסוקים.

חשוב להדגיש עוד, שגם בבתי חולים ישנן מרפאות של רפואה דחופה אשר מיועדות לכל חברי קופות חולים. המטרה היא לספק טיפול מיידי על מנת לוודא שהמטופל איננו נמצא בסכנת חיים ואם כן, אז להוציא אותה ממנה ולאחר מכן, מעבירים אותו למחלקה המתאימה להמשך הטיפול. חשוב לציין, שמוקדים כאלה מספקים יותר שירותים מאשר נניח שירות של חברות פרטיות כמו נניח ביקור רופא.

אנחנו בתור מטופלים, חייבים לדעת איפה יש מרפאות לרפואה דחופה ביישוב בו אנחנו מתגוררים, כיצד ניתן להגיע אליהן ואילו שירותים אנחנו יכולים לקבל באותן מרפאות. הדבר החשוב ביותר הוא, לדעת מתי לפנות ולא להמתין, בזמן אמת, פשוט להגיע למרפאה כמה שיותר מהר.